נעם חורי

Noa, Yebet , Abdurachmanקוראים לי נעם חורי ואני מתנדבת בבית הילדים של “הצל ליבו של ילד“.

את העמותה אני מכירה מאז צעירותי מכיוון שאבי הוא אחד הרופאים המייסדים שלה. גדלתי בבית שהיו בו הרבה סיפורים על הילדים החולים שמגיעים לארץ מהמדינות השונות, על הרופאים שהגיעו כדי ללמוד ולהתמחות בארץ ועל הנסיעות הרבות של אבי כדי לבדוק ולטפל בילדים החולים. כל אלו גרמו לי הרגשת גאווה בכך שאבי משתתף בפרויקט המדהים הזה ותמיד ידעתי שארצה לקחת בו חלק.

עכשיו כשהשתחררתי מהצבא, הבנתי שזאת ההזדמנות שלי להכיר מקרוב את הפעילות ולתרום מעצמי. החלטתי להצטרף לתוכנית המתנדבים ולבוא כמה פעמים בשבוע לבית לעזור ולשחק עם הילדים.

לפני שהגעתי לא ידעתי למה לצפות. כשנכנסתי לבית, כבר בפעם הראשונה, רצו לעברי ילדים וחיבקו אותי. ילדים שמחים שהחיוך לא יורד להם מהפנים. מאז, בבקרים, כל מתנדב שנכנס בדלת, הילדים רצים אליו בחיבוקים וכשנגמר היום נפרדים ממנו באהבה. זה מסביר למה כל פעם אני יוצאת משם עם חיוך גדול ומחכה לפעם הבאה שאחזור.

הילדים כל כך שמחים שאפשר לרגע לשכוח איזה מסע הם עוברים. הם נוסעים לארץ זרה, רובם ללא Noa Sion Volunteer (2)

משפחה, כדי לעבור ניתוח לב והם עושים זאת כמו גיבורים.      

הילדים בגילאים שונים ומגיעים מכמה מדינות ולכן ניתן לצפות שלא יהיה להם הרבה במשותף. ובכל זאת, למרות שהילדים מדברים בכמה שפות והמתנדבים מדברים בשפות אחרות, כולם מסתדרים ומשחקים ביחד. תחושה של אחווה נפלאה באוויר. ראיתי נער בן 16 עושה “מסיבת תה” עם ילדה קטנה ובנים מכל מני מדינות משחקים כדורגל ביחד. כולנו מבינים אחד את השני.

יום אחד שיחקתי עם ילד בשם אפרם שהגיע מאתיופיה. ישבנו בשמש והוא אמר לי שהוא מתגעגע למשפחה שלו, שם עלי את הראש ועצם עיניים.

אני רק בתחילת דרכי בעמותה ורגעים מרגשים כאלה הם שגורמים לי לרצות ולהתנדב בבית הילדים ככל שאוכל.

Leave a Reply

